Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Vi har ingen lägsta ordersumma.

Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Du ser alltid total summa inklusive frakt i Kassan innan Du godkänner Din beställning. Moms ingår i priset med 25%.

 

Betalningsalternativ
 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Förskottsbetalning

Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro, 5107-8665.

Iban SE8750000000052461054908 och Bic-kod ESSESESS vid utlandsbetalning.

Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. Räkna med upp till ett par dagars extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning.

 

- Postförskott

Postförskottsavgift f.n. 60 kr tillkommer. Dina varor skickas ut direkt och betalas när Du hämtar ut varorna på Postens Serviceställe. Notera att vid retur av varor så återbetalas inte postförskottsavgiften. Om du inte skulle hämta ut din vara och den skickas tillbaka till oss så får du betala frakt och postförskottsavgift som vi lagt ut.

 

- Direktbetalning i internetbank via Payson

Kostnad 0 kr

Du betalar på samma sätt som när du betalar en räkning. 

 

"Hämtas i butik"

Om du beställer en vara i webshopen och vill komma och hämta den, så fyller du i att betala med faktura eller i förskott, sedan kryssar du även i "Hämtas i butik" och då stryks fraktkostnaden. Du behöver inte beställa en vara i webshopen innan, utan det går bra att handla direkt ändå i vår butik, men det kan vara bra att göra för att vara säker på att varan finns i lager.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är 1-3 dagar. Vi strävar efter att skicka produkten senast ett dygn efter beställning. Vid förskottsbetalning skickas varorn samma dag som din betalning kommit in, räkna med att det kan ta 1-2 bankdagar efter det att pengarna dragits från ditt konto tills dess betalningen syns hos oss.

 

Leveranssätt
Vi skickar varor med posten som A-brev eller paket.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

 

Utlandsbeställningar

Vi levererar även varor utomlands. Vid utlandsbeställningar tillämpas förskottsbetalning eller betalning med kort, dock ej faktura. Bor du utanför Europa, kontakta oss för fraktkostnad innan du gör din bestälning.

 

Reklamation och returrätt
Var god och kontakta oss om så snart du upptäcker något fel på varan och vänta med att skicka tillbaka den tills du pratat med oss. I reklamationsfall ersätter vi kostnader för den totala kostnaden inklusive moms och frakt tur och retur. Här kan du läsa mer om din rätt som konsument vid reklamationer: http://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumentkoplagen/

Ångerrätt
Distansavtalslagen innebär att man har 14 dagars öppet köp. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl moms men betalar själv returfrakten. Tänk på att kunden ansvarar för varan tills den kommit fram till säljaren.

Var vänlig och kontakta oss innan retur!

Returer görs till:

Knyt an AB/Katarina Krieg

Sätragårdsvägen 251

127 30 Skärholmen

Här kan du läsa mer om Distansavtalslagen.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).


Moms visas:
  
Produkter
Övrigt